Demskov El: Vi er elektrikere. Vi skal bare ud og arbejde.

Kunderne vil have lysberegninger og dokumentation for løsningerne hos Demskov El. Og her er det godt at få hjælp fra leverandøren.
”De vil alle sammen havde lysberegninger og 3D tegninger nu. Og alt skal dokumenteres. Der hjælper det, når vores leverandører kan komme med en del af papirarbejdet,” konstaterer Henning Ljungstrøm, der er direktør & partner i Demskov El.
”De vil alle sammen havde lysberegninger og 3D tegninger nu. Og alt skal dokumenteres. Der hjælper det, når vores leverandører kan komme med en del af papirarbejdet,” konstaterer Henning Ljungstrøm, der er direktør & partner i Demskov El.

De vil se det sort på hvidt. Både effekten af det nye lys, og om det er en god investering. Kravene fra kunderne til papirarbejdet er steget.

”Kunderne er helt vilde med at se lysberegninger, og Steen fra Dansk Lyskilde leverer nogle fine nogle med 3D-tegninger. Og de vil også se besparelsen og tilbagebetalingstiden,” siger Flemming Neergaard, der er servicechef og partner i Demskov El i Rødovre. 

Beregningerne og dokumentation fra Dansk Lyskilde gør det noget nemmere at lave tilbud. Så kan Flemming Neergaard koncentrere sig om montagen og de øvrige krav og aftaler med kunden.  

Og det er sjældent papirarbejdet, der får en elektriker ud af sengen om morgenen.

”Vi er elektrikere. Vi skal bare ud og arbejde,” smiler Henning Ljungstrøm, der er direktør & partner i Demskov El.

Sikker service

Flemming Neergaard startede som montør for 25 år siden og er i dag medejer. I hans afdeling sidder omkring 20 af de i alt 75 mand. De tager sig ofte af de mindre projekter, der spreder sig over det halve Sjælland.

Omkring halvdelen af alle opgaver i Demskov El handler om belysning. Et typisk mindre projekt kunne være en skole, der skal have lavet lys i ti nye klasseværelser. 

Pris, kvalitet og service. Det er de tre faktorer, som afgør, om man bliver hængende som leverandør til Demskov El.

Når kvaliteten er høj og servicen god, så letter det mig for meget arbejde.”

Flemming Neergaard

”De ligger jo meget lige med priserne. Det er vigtigt, at det er en man kender, man ringer til. Jeg ved, hvad jeg får. Og hvilken service jeg får,” konstaterer Flemming Neergaard. 

Det gælder også kvaliteten og hastigheden, når der skal laves tilbud. Nogle gange skal det gå tjept og tilbud leveres fra dag-til-dag, og så skal papirarbejdet sidde lige i skabet første gang.

Nogle gange er der mere vægt på det ene eller det andet i et projekt. Udbud kan være meget specifikke på produktpriser eller særlige producenter. Men for det meste handler det om at se opgaven som en helhed. Kan den laves effektivt i høj kvalitet og uden fordyrende efterspil på grund af fejl?

El er da også noget man kører på, når man er elektriker. Henning Ljungstrøm står her sammen med en af de nye Citroën el-varevogne. Rækkeviden er stadig begrænset til 220 kilometer effektivt på el, men det holder til de fleste arbejdsdage.
El er da også noget man kører på, når man er elektriker. Henning Ljungstrøm står her sammen med en af de nye Citroën el-varevogne. Rækkeviden er stadig begrænset til 220 kilometer effektivt på el, men det holder til de fleste arbejdsdage.

Mange tilbud

Som servicechef står Flemming Neergaard selv på mål over for sine kunder, så hele kæden i leverancen skal være stærk. Det duer ikke at montere noget billigt skidt, der går hurtigt i stykker.

Samarbejdet med Steen Roelshøj fra Dansk Lyskilde har fungeret i årevis. 

”Når kvaliteten er høj og servicen er god, så letter det mig for meget arbejde. Hvis en tekniker står med noget lysdæmpning, de ikke lige kan få til at spille, så kan de ringe direkte til Steen for teknisk support. 

Steen Roelshøj
Vil du vide mere?

Ring til Steen
Tlf. 5120 8208

 Det er nemt, når man lige har hinandens nummer på mobilen,” siger Flemming Neergaard og konstaterer, at der ikke altid den samme service hos de store leverandører. 

”Vi får virkelig mange tilbud fra folk, der gerne vil samarbejde med os hver dag. Men jeg er afhængig af god service, og den får jeg hos Steen,” siger Flemming Neergaard.

Kvik levering

Dag-til-dag levering er afgørende for Flemming Neergaard, der fremhæver, at Dansk Lyskilde er lagerførende på det meste, de skal bruge.

Det gælder både varer til nye og igangværende opgaver. Men også når noget ikke spiller efter hensigten. 

Nogle gange skal det gå galt, det er jo teknik. Og så må det ikke være svært at bytte. Derfor skal man kunne snakke om tingene. Og ifølge Flemming Neergaard er Dansk Lyskilde fair når der indimellem opstår problemer. Hvis et armatur ikke virker, så er det jo både produktet og montagen, som kommer i spil. Så ét er garantien på produktet, men det kræver også noget at rette op på problemet.